Autor Wątek: brak dźwięku  (Przeczytany 1274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline blank999

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 15
brak dźwięku
« dnia: 11 Marzec 2019, 17:35:45 »
Od pewnego czasu nie mam dźwięku w komputerze stacjonarnym i wszystko wskazuje na to, że padła mi karta dźwiękowa. Nie uśmiecha mi sie wieźć komputera do serwisu więc zastanawiam się czy zamiast wymieniać kartę dźwiękową, można użyć zewnętrznej, czyli któregoś z takich interfejsów?
https://muzyczny.pl/157127_Alesis-Core-1-interfejs-audio-USB.html
https://www.olx.pl/oferta/m-audio-przedwzmacniacz-usb-i-interfejs-audio-CID99-IDxg9cj.html#439da6c904

Offline pit_1975

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 421
Odp: brak dźwięku
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Marzec 2019, 10:17:35 »
Sugerowałbym kupno karty wewnętrznej PCI
np https://allegro.pl/oferta/creative-sound-blaster-z-pcie-mic-7868349750
upewnij się, czy są sterowniki do Twojego systemu operacyjnego, jeżeli używasz Win10, to możliwe, że najnowsza aktualizacja namieszała w sterownikach i dlatego nie masz dźwięku, jest to powszechny przypadek.
By mieć pewność, zainstaluj system na nowo z formatem dysku włącznie.

Offline blank999

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 15
Odp: brak dźwięku
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Kwiecień 2019, 18:19:31 »
Ktoś mi kiedyś polecił interfejs i kilka przyszło mi na mysl po przeczytaniu tego artykułu
https://hurtowniamuzyczna.pl/faq/28/jak-wybrac-interfejs-audio.html
ALE! Tu ciekawostka. Użyłem programu Driver Booster i automatycznie pobrał mi nowe sterowniki i teraz dźwięk mam, choć cichy, więc ciągle mam ustawiony na maksimum by go dobrze usłyszeć. Z tego wnioskuję, że to musi być wina po aktualizacji tak jak mówiłeś. Sądzę, że format pomoże. :) Dzieki!

Offline pit_1975

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 421
Odp: brak dźwięku
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Kwiecień 2019, 20:09:01 »
Sterowniki pobieraj tylko i wyłącznie ze strony producenta laptopa, lub ze strony producenta karty muzycznej.

Offline blank999

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 15
Odp: brak dźwięku
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Maj 2019, 16:17:57 »
Za późno, bo już się wkopałem, ale człowiek uczy się na błędach i wszystko naprawiłem. Otóż kupiłem sobie taki mikrofon do teamspeaka https://drumshop.pl/6138-beyerdynamic-tg-v35s-mikrofon-dynamiczny.html i o mało co nie wyszedłem z siebie kiedy myśląc, że wszystko jest ok, okazało się, że po podłączeniu mikrofonu nagrywanie działa, ale nie słyszę dźwięku. Ściągnąłem nowe sterowniki tym wspomnianym wcześniej programem i zmieniło się tylko tyle, że do przeglądarki doszły mi toolbary których pozbywałem się pół godziny...ale wyczyściłem komputer i pobrałem sterowniki raz jeszcze, manualnie, ze strony producenta. W końcu wszystko hula jak należy. Serio, człowiek choć jest dorosły, czasami czuje się zagubiony jak dziecko.