Autor Wątek: DENON DJ Music Manager - obsługa  (Przeczytany 7984 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Borys

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 398
DENON DJ Music Manager - obsługa
« dnia: 21 Lipiec 2008, 11:51:42 »
Hej!

Chciałbym poruszyć temat obsługi DENON DJ Music Managera i poprosić o sprostowanie gdybym się mylił.
1. Chodzi mi o sprawę importu plików.
Jeżeli za pomocą menue File / Add Folder to Database lub Add File to Database zaimportujemy do Managera pliki np: z dysku D, to pliki te zostaną zapisane w pamięci USB nawet jeżeli nie dodamy ich do żadnej Playlisty.
Pliki te zapisywane są w folderze CONTENTS na USB (Pendrivie). Nie można ich odtworzyć, bo nie były dodane do Playlist, ale są na Pendrivie i zajmują pamięć.

Zmierzam do tego, że importując pliki z kompa do Music Menagera znajdującego się na Pendrivie musimy to robić w przemyślany sposób, ponieważ jeżeli nie zdecydujemy się na ich dodanie do Playlist, to i tak obciążą pamięć Pendriva i nie bedziemy mogli ich odtworzyć w DN-S1200. Należy improtować tylko te pliki, które zamierzamy dodać do Playlisty lub usówać całkowicie zaimportowane pliki, których nie dodaliśmy do Playlist za pomocą Delate this file permanently, select YES or YES to all.

2. Jeszcze druga kwestia. Music Menager wyświetla na liście z prawej strony wszystkie zaimportowane pliki. Czy można tą listę zresetować, żeby stare pliki nie były widoczne, tylko żeby widoczny był nowo zaimportowany. Rozumiem, że można tymczasowo usunąć pliki z prawej listy za pomocą Delate this file only from your database, select No or No to all. Ale czy potem będzie można te pliki ponownie wyświetlić na liście i czy taka operacja nie spowoduje obciążenia pamięci Pendriva. Zauważyłem, że usówając tymczasowo pliki z listy po prawej stronie są one przenoszone do innego folderu "CONTENTS" i stąd moja obawa, że mogą powstać ich kopie.

z góry dziękuję za zainteresowanie tematem







Offline Kaminsky

  • Administrator
  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 2403
    • DenonDJ.pl
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Lipiec 2008, 15:53:33 »
Kurcze, powiem Ci, że nie wiem jak to jest dokładnie w DN-S1200, ale w pozostałych produktach Playlisty są opcjonalne. Jedynie stworzenie bazy danych jest obowiązkowe, aby DENON mógł widzieć utwory. Playlisty natomiast mogą posłużyć jako np. ułożenie konkretnych setów lub zbiór jakichś utworów, do których chcesz mieć szybki dostęp i ich nie pominąć w swoim secie, itp.

Jeśli chodzi o samo importowanie playlist - jeśli stworzyłeś już bazę na dysku urządzeniu, Pendrive i jeśli przeciągasz z prawego dużego okna do lewego z poziomu programu, to pliki nie są dublowane. Jeśli natomiast używasz opcji Import Playlist z plików m3u (plalisty z Winampa), to mimo, że owe utwory możesz mieć na dysku - to one i tak zostaną zdublowane. Najrozsądniejszym sposobem jeśli używasz samych playlist byłoby wyczyszczenie pendrive, create database bez importowania zawartości dysku i następnie importowanie plalist winampa.

Ja z kolei wrzucam jeszcze inaczej - wrzucam bezpośrednio na pendrve katalogami, następnie create database z przeszukaniem całej pamięci przenośnej i potem tworze playlisty.

Odpowieź na Twoje drugie pytanie - niestety nie.

Pozdr.
Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie.

Offline Borys

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 398
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lipiec 2008, 15:57:16 »
ad. 2 Małe sprostowanie do pkt. 2. Pliki usunięte za pomocą Delate this file only from your database, select No or No to z Menagera nie są usówane do innego folderu tylko zostały w tym samym folderze CONTENTS. Do tych plików nie ma żadnego dostępu poprzez Menagera, choć są zapisane na Pendrive. W jakim więc celu dalej się tam znajdują skoro nie można ich dodać do PLAYLIST, ani odtworzyć w DN-S1200?

Offline Marked_One

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 741
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lipiec 2008, 18:37:14 »
Ad2. Po to by zostały "na inny termin", np. gdy nie masz wbitych tagów lub gdy są wadliwie zapisane. Choć ja zawsze po dodaniu nowego folderu z muzyką sprawdzam jeszcze raz wprowadzone tagi w mp3Tag.

Co do tworzenia Playlist na DN-HD2500 to ja wrzucam wszystko eksploratorem na zew. HDD, Winampem tworze listy (działając właśnie na tym zew. HDD), pozniej Create a Full DB i wrzucam listy.
Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie.

Offline Borys

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 398
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Sierpień 2008, 01:12:23 »
Cytuj
Ja z kolei wrzucam jeszcze inaczej - wrzucam bezpośrednio na pendrve katalogami, następnie create database z przeszukaniem całej pamięci przenośnej i potem tworze playlisty.

Ten sposób wydaje się chyba najprostszy, przenieść katalogi na pamięć USB i zrobić create database.

Przy okazji mam pytanie. Czy przed wrzuceniem plików na pamięć USB wszystkie konwertuujecie do formatu MP3 CBR za pomocą np. winLAME? Czy najpierw sprawdzacie, które trzeba konwertować, a jeżeli tak to w jaki sposób, bo we właściwościach pliku nie da się ustalić, czy jest VBR, czy CBR.

 

Offline Marked_One

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 741
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Sierpień 2008, 08:21:03 »
Sprawdzam to programem mp3Tag (trzeba dodać jedną zakładkę by pokazywał Vbr / Cbr). Później konwersja i na HDD.
Co do konwersji,  to zakładasz sobie konkretny profil (bitrate, Cbr, Stereo i inne bajery), który poźniej podczas konwersji używasz.
Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie.

Offline Borys

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 398
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Sierpień 2008, 23:30:04 »
Cytuj
(trzeba dodać jedną zakładkę by pokazywał Vbr / Cbr).

W jaki sposób dodać tą zakładkę. Nie mogę sobie z tym poradzić.

Offline Marked_One

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 741
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Sierpień 2008, 08:19:33 »
Ja używając mp3Tag postaram Ci się to wszystko przybliżyć :)

A wiec zaczynamy, wskazujesz panel "Widok", kolejno "Dostosuj kolumny".
Otwiera się okno w którym możesz edytować kolejność zakładek listy plików głównego okna (wiem, zawile pisze).
Tworzysz jedno nowe ustawienie (taki mały przycisk z gwiazdą na kartce), następnie kolejno wpisujesz:

Nazwa: (Co bedzie wyświetlane na zakładce)
Wartość: %_vbr%
Pole: %_vbr%
Sortuj według: %_vbr%

OK, teraz wrzuć kilka plików i sprawdź jaki mają format CBR, czy VBR.

Miłego Dnia :)
Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie.

Offline Borys

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 398
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Sierpień 2008, 11:02:57 »
No, teraz wszystko jasne. Dziękuję za pomoc. Może warto by dodać te wskazówki do http://denondj.pl/przygotowanie-mp3

pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 29 Grudzień 2008, 01:26:14 wysłana przez Kaminsky »

Offline Borys

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 398
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Sierpień 2008, 01:56:56 »
Mam jeszcze jeden problem. Jak otwieram w DDJ Music Manager folder z plikami MP3 i Wave, to pliki Wave nie są wyświetlane. Na liście Managera wyświetlane są tylko MP3, czyli że nawet jak skopiuję cały folder na pamięć USB, to pliki Wave nie będą odtwarzane. Czy dobrze rozumuje? Jeżeli tak, to co zrobić, żeby DNS-1200 odtwarzał pliki Wave?

I jeszcze drugie pytanie. Czy programem winLAME mogę konwertować pliki Wave do postaci MP3?

Offline Kaminsky

  • Administrator
  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 2403
    • DenonDJ.pl
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Sierpień 2008, 15:53:51 »
Zapewne są wyświetlane, tylko ze względu na to, że nie posiadają ID3tagów standardowo są gdzieś na końcu stawki. Wiem, że jest aplikacja do ich edycji tylko trzeba poszukać.

Cytuj
Czy programem winLAME mogę konwertować pliki Wave do postaci MP3?
Tak. Tylko zamiast klikania w krążek płyty CD wybierasz folder i pliki które chcesz skompresować do mp3.
Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie.

Relax

  • Gość
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Sierpień 2008, 22:14:46 »
Czy można "jakoś" zaingerować w ustawienia druku w MM ?

Offline Borys

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 398
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Sierpień 2008, 01:57:31 »
Problem z PLAYLIST-ami

Próbowałem utworzyć PLAYLISTy w DENON DJ Music Manager i muszę przyznać, że jestem zupełnie zakręcony.

1. Na dysku twardym komputera wszystko działa bez zarzutu. Tzn. bez problemu tworzę PLAYLISTĘ, a pliki muzyczne które wchodzą w jej skład nie są powielane (nie obciążają pamięci kompa).

2. Nastepnie całą zawartość folderu DENON_DJ kopiuję na pamięć USB i robię DB Create. W tym momencie PLAYLISTY znikają, jest zresztą o tym mowa w instrukcji. Po co więc tworzyć te PLAYLISTY skoro są kasowane? Jak nie zrobię DB Create, to DN-S1200 nie będzie odtwarzał poprawnie plików, a jak zrobię to skasuję PLAYLISTY.

3. Próbowałem więc najpierw zrobić DB Create, a dopiero później przetransportować za pomocą DD Music Managera PLAYLISTY, ale okazało się, że PLAYLISTY zostały przeniesione razem z plikami. Tak więc ten sposób się nie sprawdził ze względu na powielanie plików.

Co zrobić, żeby na pamięci USB PLAYLISTY chodziły tak samo jak w komputerze?

Edycja:

Wypróbowałem jeszcze inny sposób:

Najpierw przeniosłem pliki na pamięć USB, potem DB Create, a następnie bezpośrednio na pamięci USB za pomocą DDMM utworzyłem PLAYLISTĘ i wszystko działa jak trzeba. Jest tylko jeden problem jak dodam nowe pliki i zrobię DB Create, to utworzona PLAYLISTA zostanie skasowana. Próbowałem tą PLAYLISTĘ skopiować na twardziela, a potem ponownie wgrać na USB po zrobieniu DB Create, ale nie działa.

Tak więc te PLAYLISTY są bez sensu.

Edycja:

Przepraszam za kolejny post pod rząd w tej samej sprawie, ale właśnie spędzam noc z PLAYLISTAMI  ;-)

Zrobiłem jeszcze jedną rzecz. Skopiowałem pliki na USB, potem DB Create, a następnie za pomocą DDMM "Transport Playlist"
skopiowałem listę wraz z kopią plików na USB. Pliki z PLAYLISTY pojawiły się w folderze CONTENTS. Miałem nadzieję, że jak pliki są zdublowane, to po zrobieniu DB Create PLAYLISTA nie zniknie. Niestety PLAYLISTA została skasowana, a kopie plików w folderze CONTENTS pozostały i obciążają pamięć.

Reasumując:
Uważam, że robienie PLAYLIST w DDMM jest zupełnie bez sensu ponieważ jeżeli dodamy nowe pliki na pamięc USB, to musimy zrobić DB Create, a wtedy kasujemy PLAYLISTY.

Jedyne wyjście, to zrobić PLAYLISTY na pamięci USB, do której nie będziemy dodawać żadnych nowych plików, albo po każdym DB Create od nowa wrzucać listy na pamięć USB - bez sensu.

[MOD] Jest funkcja "edytuj", proszę nie robić śmieci [MOD]
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpień 2008, 08:13:40 wysłana przez Marked_One »

Offline Kaminsky

  • Administrator
  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 2403
    • DenonDJ.pl
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Sierpień 2008, 10:39:29 »
Ajj, kombinujesz pod górkę. Tworzenie list w postaci importowania ich w formacie m4u zawsze będzie się wiązało z ich zdublowaniem. Po prostu DDMM nie wyszukuje ich na dysku tylko dubluje je. Trochę szkoda, że tego bardziej nie dopracowali.

Poza tym, nie wiem właśnie czemu przy każdym dodaniu nowych plików tworzysz bazę od nowa. Nie lepiej właśnie zrobić update? Dzięki temu nie tracisz playlist.

Jedynym sposobem, aby nie dublować plików przy tworzeniu playlist, jest mozolne tworzenie ich z poziomu DDMM.

To dlaczego się tak z tym meczysz spowodowane jest tym, że playlisty tworzone są w dosyć specyficzny sposób - na podstawie stworzonej już bazy danych tworzona jest playlista i pobierane jest ID utworu, a nie ścieżka dostępu do pliku.

Czyli playlista w pamięci przedstawiana jest w sposób uproszczony
1. ID utworu z bazy danych
2. ID utworu z bazy danych
itd.

Jednym słowem importując playlistę z formatu winamp, utwory są ponownie wczytywane i importowane do bazy danych, a dopiero później przy Tworzeniu playlisty są one wczytywane w postaci ID utworu. Ot, taka nieco okrężna droga.

Cytuj
[MOD] Jest funkcja "edytuj", proszę nie robić śmieci [MOD]
Marked_One, owszem funkcja edytuj działa u zwykłego użytkownika, ale tylko w 10 min od wysłania postu (potem tylko MODy mogą z niej korzystać).
Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie.

Offline Borys

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 398
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Sierpień 2008, 10:53:28 »
Cytuj
Poza tym, nie wiem właśnie czemu przy każdym dodaniu nowych plików tworzysz bazę od nowa. Nie lepiej właśnie zrobić update? Dzięki temu nie tracisz playlist.

A jak się robi update? Sądziłem, że po dodaniu nowego pliku na USB muszę zrobić DB Create.

Offline Kaminsky

  • Administrator
  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 2403
    • DenonDJ.pl
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Sierpień 2008, 10:55:11 »
Nie mam teraz dostępu do DDMM, ale z tego co pamiętam to w menu -> Database -> Update.
Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie.

Offline Borys

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 398
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Sierpień 2008, 11:16:57 »
Ja mam następujące menue:
Utillity Mode:
- DB Create,
- Preset Data,
- Memo Data,

Gdybyś mógł mi odpisać jak bedziesz miał dostęp do DN-S1200 to będę zobowiazany.

Offline Kaminsky

  • Administrator
  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 2403
    • DenonDJ.pl
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Sierpień 2008, 11:37:33 »
DDMM - DENON DJ Music Manager to aplikacja na PC'ta. Najnowsza wersja dostępna jest pod tym adresem:
http://denondj.com/dnhd2500/MM/DDJMMAN_1.2.3.28086.zip

Za pomocą DN-S1200 nie ma możliwości zrobienia Update Database.

Na przyszłość zwracaj baczniejszą uwagę czego rozmowa dotyczy, bo w większości przypadków dotyczyła ona właśnie tej aplikacji, a nie sposobu tworzenia czy aktualizacji bazy w Twoim DN-S1200 za pomocą niego samego :) Stąd te nieporozumienia.

Pozdr.
Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie.

Offline Borys

  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 398
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Sierpień 2008, 22:53:09 »
Tak wiem, że DDMM to aplikacja na Peceta, ale właśnie za jej pomocą tworzysz PLAYLISTY, które potem odtwarzasz w DN-S1200. Temat PLAYLIST jest ściśle powiązany z obsługą DDMM.

Offline Kaminsky

  • Administrator
  • Człowiek DENON
  • *****
  • Wiadomości: 2403
    • DenonDJ.pl
Odp: DENON DJ Music Manager - obsługa
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Sierpień 2008, 08:01:16 »
Cytuj
ale właśnie za jej pomocą tworzysz PLAYLISTY
Też, ale przede wszystkim tworzysz i AKTUALIZUJESZ bazę danych.
Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie.